1"""
2[Title/Звание]
3 Игра нонограми
4
5
6[Description/Обрисовка]
7 Целта на играта е да се запълни напълно матрицата, за да се получи рисунка.
8 Всяка клетка от матрицата може да е или плътно запълнена, или отбелязана като
9 невалидна за плътно запълване.
10 Играта има един участник.
11 Играчът трябва да отгатне кои от тези клетки ще са плътно запълнени.
12 Играчът има по 3 сърца (възможност за допускане на 3 грешки), като ако ги загуби,
13 играта започва от начало (играчът е загубил).
14 За всеки играч се пазят вече направените рисунки.
15
16
17[Functionalities/Надарености]
18 Матрицата представлява поле с размерност 15х15.
19 Има предварително зададени готови шаблони за тези матрици,наречени рисунки.
20
21 Отляво на редовете и отгоре над колоните има за всеки ред/колона по колко на
22 брой плътно запълнени клетки ще има в този ред/стълб.
23 Възможно е на някой ред/колона да има повече от една група от плътно запълнени
24 клетки, като обаче между всяка група трябва да има поне една невалидна за плътно
25 запълване клетка.
26 Пример1: отстрани на ред пише 4 10 => има една група от 4 плътно запълнени клетки,
27 1 невалидна клетка, втора група от 10 плътно запълнени клетки.
28 Пример2: отстрани на ред пише 3 10 => има една група от 3 плътно запълнени клетки,
29 2 невалидна клетка, втора група от 10 плътно запълнени клетки, НО една от
30 невалидните клетни е между двете групи, но другата може да е както преди така и
31 след всяка от групите.
32 Попринцип играта не изисква да се налучква, а да се гледат как се застъпат колоните
33 и редовете, за да се намерят кои клетки със сигурност са плътно запълнени или пък
34 невалидни за запълване.
35
36 При въвеждане на клетка като невалидна или плътна има два варианта: ако е правилно,
37 клетката става част от рисунката, ако е грешно, сърцата на играча се намаляват.
38 Това се повтаря докато не се завърши рисунката или сърцата не свършат.
39
40 Всяка готова рисунка на играч и всичките шаблони ще се пазят в някаква база дании,
41 (може би с SQL още не съм решила какво ще е :) ).
42
43
44[Milestones/Възлови точки]
45 -Избор на рисунка за решаване
46 -Графичен интерфейс (поддържа се актуалната матрица на всяко попълване)
47 -Проверка за правилност на опит за запълване на клетка според шаблона
48 -Край на сърцата
49 -Готова рисунка
50
51
52[Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове]
53 Нямам представа, та всичко ще е в условни граници :)
54 -Научаване как да се поддържа графичен интерфейс - 5 човекочасове
55 -Измисляне какво ще представлява базата данни и как да се имплементира - 7 човекочасове
56 -Как да се имплементира алгоритъма за това дали клетка е валидна или не - 5 човекочасове
57 -Писане код - 30 човекочасове
58 -Тестване - 30 човекочасове
59 + 20% буфер
60
61 = ~ 92,4 човекочасове
62
63
64[Usage of technologies/Потребление на технологии]
65 -Модул pygame или модул Tkinter (защото май се води лесен за по-малки проекти)
66 -Технологията за база данни (може би MySQL)
67 -други външни библиотеки
68"""
----------------------------------------------------------------------
Ran 0 tests in 0.000s
NO TESTS RAN
Георги Кунчев
03.12.2024 16:37Играта е интересна, но предполагам, че имплементацията ще изисква някакви 200-300 реда кадърно написан код, т.е. сложността ще малее.
Реално имаш визуализация на една таблица с кликабъл квадрати и една функция, която се извиква при клик на квадрат. Това е.
Да добавиш база данни е добра идея, но опитай да добавиш още, иначе ще се бориш за не повече от 20-30% от максималния брой точки.
Например - опитай да направиш бот, който сам да решава задачата. Опитай да направиш интерфейс, в който потребител може сам да дефинира карти. Може да вкараш и мултиплейър, в който играчи се редуват, за да имаш повече функционалност.
|