Домашни > Време е да помислите за проектите си! > Решения > Решението на Ева Ганчева

Резултати
0 точки от тестове
3 точки от учител

3 точки общо

0 успешни теста
0 неуспешни теста
Код
Скрий всички коментари

 1"""
 2[Title/Звание]
 3
 4Прахосница
 5
 6[Description/Обрисовка]
 7
 8Прахосница" е игра, базирана на традиционна настолна игра, където играчите хвърлят зарове,
 9движат пионки по игрална дъска и се съревновават, за да съберат най-много точки.
10Целта на играта е да се изхарчат всички пари, получени, като стартов капитал и спечелените по време на играта.
11Дъската е изпълнена със специални полета, които могат да донесат награди или наказания.
12В зависимост отъ полето могат да се получават или губят пари.Това означава, че има полета, в които печелиш пари
13и полета, в които губиш.Отделно има и допълнителни полета изтегли карта, с които също печелиш или губиш пари. Картите
14са три вида, сини, розови и бели -Розова само губи, Синя само печели, а Сива губи малки суми и печели големи.
15
16[Functionalities/Надарености]
17
181. Хвърляне на зарове и движение на пионки по дъската, като автоматично трябва да се изчисляват парите,
19базирано на ефектите от полетата.
20
212. Дъска и полета -с ефекти: награди, наказания, пропускане на ход, бонуси и изненади.
22Динамични дъски, които се променят с напредването на играта.
23
243.Мултиплейър с до 4 играчи с опция за игра с приятели или случайни опоненти.
25
264.Полета със случайни карти, които добавят неочаквани обрати (например "Обмени точки с друг играч", "Скочи напред с 3 полета").
27
28
29[Milestones/Възлови точки]
30
31- Изграждане на базова дъска - матрица, която да съдържа полета, като всяко поле може да се свързва с едно или повече,
32 като трябва да е с фиксирана дължина и да се оразмерява спрямо дисплея на играча
33- движение - Имплементация на движение на пионките според резултатите от зара- като има повече от една опция за път -
34 напред и наляво/надсно
35- Създаване на графичен интерфейс за играта - да се визуализира полето и различните цветове карти с надписи от сорта на
36"Честито имате нова чанта - 100 лева".Също така трябва постоянно да се визуализира и следи бюджета на играчите от тях и
37от опонентите, за да може да се избира на кого да се дадат пари(стратегически), ако се падне на такова полее.
38- Програмиране на специални полета, на които също губиш пари или печелиш.
39- Мултиплейър функционалност
40- Тестване и оптимизация
41
42[Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове]
43
44 Нямам представа тъй като не съм работила с PyGame, нито съм правила нещо различно от конзолно
45приложение на какъвто и да е език, но да кажем около 60 часа
46
47[Usage of technologies/Потребление на технологии]
48
49Python.
50Pygame за графики и анимации.
51Използване на socket библиотеката за мултиплейър.
52Pygame.mixer за интеграция на звуци.//ако има
53
54"""


----------------------------------------------------------------------
Ran 0 tests in 0.000s

NO TESTS RAN

Дискусия
Георги Кунчев
03.12.2024 09:59

Идеята е валидна и можеш да работиш по нея, но самата механика на играта ми се струва семпла. Хубаво е, че плануваш multiplayer, защото наличието на тази допълнителна технология е възлово за да се бориш за максимален брой точки. Можеш да опиташ да направиш база данни, в която да пазиш някаква история на играта, за да развиеш още малко. Можешда си поиграеш с още някакви механики, за да го направиш по-сложно. Възможно е да се подхлъзнеш с много време вложено в интерфейса на играта. Да, хубаво е той да е удобен и интуитивен, но ако вложиш 10-20 часа само за да е красив, това би ти донесло няколко само дребни точки, така че не се съсредоточавай в красиви графики, а в красив и добре подреден дизайн/код.
История
Това решение има само една версия.