1'''[Title/Звание]
2NBA Game Prediction Model
3
4[Description/Обрисовка]
5Проект за предсказване на резултати от мачове в NBA, използвайки машинно обучение.
6Моделът ще прогнозира крайните резултати на мачовете, както и точките за всяка четвърт,
7въз основа на данни за играчите, отборите, техните статистики, предишни мачове, домашни/гостувания,
8травми и други важни фактори. Целта е да се осигури подробен и информативен инструмент, който да помага
9за анализ на мачовете и да предсказва резултати с висока точност, вземайки предвид както текущото състояние
10на отборите и играчите, така и историческите им показатели.
11
12[Functionalities/Надарености]
13Програмата ще позволи на потребителя да въведе информация за предстоящ мач, след което ще изчисли прогнозирания
14резултат за всяко отборно представяне. Ще се показват прогнози за крайните резултати, за точките в различните
15квартали на играта и вероятността за победа на даден отбор. Моделът ще взема предвид статистики като:
16
171. Статистика на играчите (припокриване на данни за ефективност)
182. Травми и възможни отсъстващи играчи
193. Статистика на отборите през текущия сезон
204. Домашни/гостуващи мачове
215. Изминали дни от последните игри (почивни дни)
226. Исторически мачове между отборите и други специфики.
237. Моделът ще използва данни от API (например NBA API) за извличане на актуални статистики и ще се обучава чрез алгоритми за машинно обучение като Random Forest или Gradient Boosting, за да осигури прогнози с висока точност.
24
25[Milestones/Възлови точки]
26
27Събиране на данни: Събиране на данни за играчи, отбори и мачове от NBA API.
28Предварителна обработка на данни: Пречистване на данните, трансформиране и подготовка за машинно обучение.
29Изграждане на модел: Обучение на модел с използване на алгоритми като Random Forest или Gradient Boosting.
30Тестове и валидиране: Тестиране на точността на прогнозите, валидиране с исторически мачове.
31Интерфейс за потребителя: Изграждане на интерфейс за въвеждане на данни и показване на резултати.
32Функция за предсказване на точки по квартали: Добавяне на предсказания за точките за всеки квартал на играта.
33Травми и игрови условия: Интегриране на данни за травми и тяхното влияние върху прогнозите.
34Отчитане на фактори като почивни дни и разстояния между мачовете: Създаване на механизъм за включване на тези фактори в прогнозата.
35Тестове с реални данни от текущия сезон: Тестване на модела с актуални данни и настройка на хиперпараметри за подобряване на точността.
36[Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове]
37200 часа
38
39[Usage of technologies/Потребление на технологии]
40
41Python: основен език за програмиране.
42Libraries: pandas, numpy, scikit-learn, tensorflow (за по-сложни модели), matplotlib (за визуализация).
43API: NBA API (или други източници за спортни данни).
44База данни: SQLite или PostgreSQL за съхранение на данни за мачове и играчи.
45UI : Kivy или PySide '''
----------------------------------------------------------------------
Ran 0 tests in 0.000s
NO TESTS RAN
Виктор Бечев
04.12.2024 22:17Не би следвало.
|
Дейвид Барух
04.12.2024 19:09Допълниетелни функционалности трябва ли да се разработват?
|
Дейвид Барух
03.12.2024 16:41Да това съм го пропуснал, сега разгледах няколко варианта като PySide или Kivy
|
Виктор Бечев
03.12.2024 00:34Проектът звучи интересен и достатъчно мащабен.
Може би вече е късно и аз започвам да пропускам неща, но не успявам да видя да си писал нещо за графичния интерфейс, изключвайки споменаването на matplotlib. В какво мислиш да е опакован целият този проект, чисто като UI / UX?
|
Дейвид Барух
02.12.2024 18:17Става ли?
|
f | 1 | '''[Title/Звание] | f | 1 | '''[Title/Звание] |
2 | NBA Game Prediction Model | 2 | NBA Game Prediction Model | ||
3 | 3 | ||||
4 | [Description/Обрисовка] | 4 | [Description/Обрисовка] | ||
5 | Проект за предсказване на резултати от мачове в NBA, използвайки машинно обучение. | 5 | Проект за предсказване на резултати от мачове в NBA, използвайки машинно обучение. | ||
6 | Моделът ще прогнозира крайните резултати на мачовете, както и точките за всяка четвърт, | 6 | Моделът ще прогнозира крайните резултати на мачовете, както и точките за всяка четвърт, | ||
7 | въз основа на данни за играчите, отборите, техните статистики, предишни мачове, домашни/гостувания, | 7 | въз основа на данни за играчите, отборите, техните статистики, предишни мачове, домашни/гостувания, | ||
8 | травми и други важни фактори. Целта е да се осигури подробен и информативен инструмент, който да помага | 8 | травми и други важни фактори. Целта е да се осигури подробен и информативен инструмент, който да помага | ||
9 | за анализ на мачовете и да предсказва резултати с висока точност, вземайки предвид както текущото състояние | 9 | за анализ на мачовете и да предсказва резултати с висока точност, вземайки предвид както текущото състояние | ||
10 | на отборите и играчите, така и историческите им показатели. | 10 | на отборите и играчите, така и историческите им показатели. | ||
11 | 11 | ||||
12 | [Functionalities/Надарености] | 12 | [Functionalities/Надарености] | ||
13 | Програмата ще позволи на потребителя да въведе информация за предстоящ мач, след което ще изчисли прогнозирания | 13 | Програмата ще позволи на потребителя да въведе информация за предстоящ мач, след което ще изчисли прогнозирания | ||
14 | резултат за всяко отборно представяне. Ще се показват прогнози за крайните резултати, за точките в различните | 14 | резултат за всяко отборно представяне. Ще се показват прогнози за крайните резултати, за точките в различните | ||
15 | квартали на играта и вероятността за победа на даден отбор. Моделът ще взема предвид статистики като: | 15 | квартали на играта и вероятността за победа на даден отбор. Моделът ще взема предвид статистики като: | ||
16 | 16 | ||||
17 | 1. Статистика на играчите (припокриване на данни за ефективност) | 17 | 1. Статистика на играчите (припокриване на данни за ефективност) | ||
18 | 2. Травми и възможни отсъстващи играчи | 18 | 2. Травми и възможни отсъстващи играчи | ||
19 | 3. Статистика на отборите през текущия сезон | 19 | 3. Статистика на отборите през текущия сезон | ||
20 | 4. Домашни/гостуващи мачове | 20 | 4. Домашни/гостуващи мачове | ||
21 | 5. Изминали дни от последните игри (почивни дни) | 21 | 5. Изминали дни от последните игри (почивни дни) | ||
22 | 6. Исторически мачове между отборите и други специфики. | 22 | 6. Исторически мачове между отборите и други специфики. | ||
23 | 7. Моделът ще използва данни от API (например NBA API) за извличане на актуални статистики и ще се обучава чрез алгоритми за машинно обучение като Random Forest или Gradient Boosting, за да осигури прогнози с висока точност. | 23 | 7. Моделът ще използва данни от API (например NBA API) за извличане на актуални статистики и ще се обучава чрез алгоритми за машинно обучение като Random Forest или Gradient Boosting, за да осигури прогнози с висока точност. | ||
24 | 24 | ||||
25 | [Milestones/Възлови точки] | 25 | [Milestones/Възлови точки] | ||
26 | 26 | ||||
27 | Събиране на данни: Събиране на данни за играчи, отбори и мачове от NBA API. | 27 | Събиране на данни: Събиране на данни за играчи, отбори и мачове от NBA API. | ||
28 | Предварителна обработка на данни: Пречистване на данните, трансформиране и подготовка за машинно обучение. | 28 | Предварителна обработка на данни: Пречистване на данните, трансформиране и подготовка за машинно обучение. | ||
29 | Изграждане на модел: Обучение на модел с използване на алгоритми като Random Forest или Gradient Boosting. | 29 | Изграждане на модел: Обучение на модел с използване на алгоритми като Random Forest или Gradient Boosting. | ||
30 | Тестове и валидиране: Тестиране на точността на прогнозите, валидиране с исторически мачове. | 30 | Тестове и валидиране: Тестиране на точността на прогнозите, валидиране с исторически мачове. | ||
31 | Интерфейс за потребителя: Изграждане на интерфейс за въвеждане на данни и показване на резултати. | 31 | Интерфейс за потребителя: Изграждане на интерфейс за въвеждане на данни и показване на резултати. | ||
32 | Функция за предсказване на точки по квартали: Добавяне на предсказания за точките за всеки квартал на играта. | 32 | Функция за предсказване на точки по квартали: Добавяне на предсказания за точките за всеки квартал на играта. | ||
33 | Травми и игрови условия: Интегриране на данни за травми и тяхното влияние върху прогнозите. | 33 | Травми и игрови условия: Интегриране на данни за травми и тяхното влияние върху прогнозите. | ||
34 | Отчитане на фактори като почивни дни и разстояния между мачовете: Създаване на механизъм за включване на тези фактори в прогнозата. | 34 | Отчитане на фактори като почивни дни и разстояния между мачовете: Създаване на механизъм за включване на тези фактори в прогнозата. | ||
35 | Тестове с реални данни от текущия сезон: Тестване на модела с актуални данни и настройка на хиперпараметри за подобряване на точността. | 35 | Тестове с реални данни от текущия сезон: Тестване на модела с актуални данни и настройка на хиперпараметри за подобряване на точността. | ||
36 | [Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове] | 36 | [Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове] | ||
37 | 200 часа | 37 | 200 часа | ||
38 | 38 | ||||
39 | [Usage of technologies/Потребление на технологии] | 39 | [Usage of technologies/Потребление на технологии] | ||
40 | 40 | ||||
41 | Python: основен език за програмиране. | 41 | Python: основен език за програмиране. | ||
42 | Libraries: pandas, numpy, scikit-learn, tensorflow (за по-сложни модели), matplotlib (за визуализация). | 42 | Libraries: pandas, numpy, scikit-learn, tensorflow (за по-сложни модели), matplotlib (за визуализация). | ||
43 | API: NBA API (или други източници за спортни данни). | 43 | API: NBA API (или други източници за спортни данни). | ||
t | 44 | База данни: SQLite или PostgreSQL за съхранение на данни за мачове и играчи.''' | t | 44 | База данни: SQLite или PostgreSQL за съхранение на данни за мачове и играчи. |
45 | UI : Kivy или PySide ''' |
Legends | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|