1"""
2[Title/Звание]
3Student Monopoly/Студентски Монопол
4
5[Description/Обрисовка]
6Писна ли ви всеки път със семейството да играете една и съща прашасала и остаряла игра(единствената, която имате в шкафа),
7а имменно класическото "Монополи"? "Отвъд Монополи" е решението на вашия екзистенциален проблем! Играта е насочена към това да разбие
8скуката и обикновеното. Тя представлява multiplayer платформа на тематика "Студентски живот", в която могат да участват от двама до
9трима играчи(идеята за развитие е за повече играчи-повече връзки за поддържане). Всички участници стартират с различни специални
10способностти, но еднаква сума пари. След което основната им цел е да станат най-богати накрая. Разликите от традиционната игра са,
11че има възможност за ползване на някои хитринки, атакуване на другарче, допълнителни правила, персонализация на полета.
12
13[Functionalities/Надарености]
140. Картата е с размери 11x11. Полетата приемат своят конкретен тип на случаен принцип от базата данни, като единственото условие е
15да има 1 начало.
16
171. Видове полета, които ще бъдат част:
18#Аналог на традиционните
19- "Джобни от дома" - предоставя бонус средства; аналог на началната позиция
20- "Имоти" - "Автобусна спирка"(аналог на гара), "Фитнес33"(обикновен имот), "Лападунди"(обикновен имот) и т.н.
21- "Пробвай се" - тегли се карта на късмета
22- "Жълта книжка" - аналог на "Затвор" в традиционната игра
23- "Общежитие/Квартира" - не е поле, но е аналог на къща/хотел
24
25#Нови
26- "8 декември" - поле капан, която отнема значителна част от бюджета и прилага cool-down на играча за два хода
27- "Изпит" - Задава въпрос, от който зависи дали изходът от хода ще е положителен/отрицателен
28- "УНСС" - +1 диплома
29- "Студентски стол" - ако имаш късмет ще се нахраниш добре и ще се увеличи живота ти, ако ли не - си се натровил и ще се намали живота ти
30- "Exe" - замайва играчът, т.е. го кара играчът да изпълнява ходовете си наобратно докато не се върне до началото
31- "Еразъм" - Телепортира играча на случайно място по игралното поле, като същевременно добавя бонус към бюджета му
32- "Студентско радио" - Позволява ти да "разпространиш слух", който променя правилата на играта за всички за три хода
33(например: всички полета дават двойни награди)
34
352. Всеки играч притежава следните атрибути:
36#Традиционни
37-бюджет
38-ниво на недепресираност - живот
39
40#Нови
41-специални способностти
42-ниво на пиянство - брой ходове, които да пропусне
43-брой домашни и контролни - при получаване на ново, животът се преизчислява и намалява с известно количество
44-дипломи - могат да бъдат използвани само за бонус ход еднократно
45-"Mystery Shots"(могат да бъдат приложени на всеки от участниците и на случаен принцип, или да повлияят на нивото на пиянство или
46на нивото на недепресираност)
47
48Предоставените герои се различават по своите специалнни способности:
49-"BookWorm" - може да предизвика опонент на борба със зарове(знания), като предизвиканият определя залога
50-"GirlsMagnet" - почва с повече пари. На всяко завъртане губи част от тях и печели живот
51-"NightLife" - притежава повече Mystery Shots
52-"94TicketChecker" - има право да глоби играч общо до три пъти
53-"Tutor" - (често е студент също) депресира всички други играчи студенти, като добави ново контролно(лимит от 3 общо)
54-"Roommate" - може да създаде "парти" на всяко поле, което променя неговите ефекти.
55Вместо стандартния ефект, всички играчи на това поле получават Mystery Shots
56
573. Заровете се генерират на случаен принцип. Те притежават и седма страна("no cofee"), която има стойност 0. При всяко хвърляне на чифт
58от нея, ходът приключва моментално. При хвърлянето на чифт с друга стойност, играчът получава "Mystery Shot".
59
604. "Резерве" - опция, която се прилага на най-много едно поле едновременно. Полето е резервирано, докато не бъде преминато
61през него отново. Неговото действие става неактивно за другите играчи
62
635. В рамките на свой ход играчът може да приложи не повече от един Mystery shot, една диплома, използва веднъж специална способност.
64Ходът приключва с изиграване на стъпките от зара
65
665. Участник може да загуби, ако му свърши живота или банкрутира.
67
686. Създаване на персонализирани полета - всяко поле има вид от основните(имот, затвор, начало, карта шанс, гара), описание. След
69запазването му, то се добавя към базата данни.
70
71###Бонус, ако се видя във време
72
737. Игра срещу бот - предлага се възможност на играча да избере противников бот, използващ различни стратегии.
74
758. Таймер - допълнителна опция, която се селектира в началото. Губят се пари при надвишаване на ограничението за даден ход.
76
77[Milestones/Възлови точки]
78-Създаване на йерархията и геймлууп
79-Добро структуриране на възможностти за ход
80-Създаване на герои със способности, базата данни от полета
81-Добавяне на визуална репрезентация
82-Реализацията на генерирането на случаен принцип на полетата на картата
83-Реализацията на заровете, имайки предвид допълнителните правила
84-Добавяне на интеракции между играчите
85-Реализиране на функционалността "Резерве"
86-Реализиране на функционалност за създаване на персонализирани полета
87-Реализиране на възможност за повече играчи
88-Реализиране на бот противник чрез алгоритми
89-Добавяне на таймер и различни моудове спрямо него
90(Подредени са по значимост и нужда от реализация, като последните ще бъдат реализирани само ако имам време)
91
92[Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове]
93- Разучаване на Pygame - 6 човекочасове.
94- Изготвяне на йерархии, карта, полета - 20 чч.
95- Изготвяне на различните герои - 30 чч.
96- Имплементиране на визуална репрезентация - 6 чч.
97- Изготвяне на основната логика по играта - 30 чч.
98- Осъществяване на връзката между играчи - 15 чч.
99- Реализиране на създаване на персонализирани полета - 10 чч.
100- Тестове - 15 чч.
101Общо - 134 човекочасове.
102
103[Usage of technologies/Потребление на технологии]
104- Pygame
105- Вградени модули
106- Socket, threading
107
108------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
109(Нямам реална представа дали това е много като обем или малко. Ще съм благодарна за мнение по въпроса и съответно кое да бъде променено)
110"""
----------------------------------------------------------------------
Ran 0 tests in 0.000s
NO TESTS RAN
Виктор Бечев
03.12.2024 14:38Чудесно, забавни са ми игрите, които имат потенциал да развалят приятелства.
Що се отнася до обема на проекта - напълно достатъчен е. Механиките са семпли, но разнообразни, предоставят ти поле за изява да направиш чудесен ООП модел / дизайн. Виждам, че си писала socket - лично мнение, не искам да те спирам да правиш multiplayer със сокети - остави го за накрая. Проектът ти няма да пострада от липсата на мрежов мултиплеър, бордовите игри така или иначе са hot seat. Пък ако ти остане време или след това искаш да си го доразвиеш - винаги можеш да го направиш както ще пасне на финалната ти визия.
|