1"""
2[Title/Звание]
3 The Wisdom of Snackademic Failure (работно заглавие, поделжи на промяна)
4
5[Description/Обрисовка]
6 The Wisdom of Snackademic Failure е 2D platformer, в който играчът поема ролята
7 на млад студент-магьосник, опитващ се да завърши магическата Академия.
8 Изправен пред множество предизвикателства, нашият герой трябва да събира сникърсите на мъдростта.
9 В края на всяко ниво, той трябва да представи loot-a си на Мъдрия професор,
10 който преценя дали студентът е готов да премине нататък.
11 Финалната цел? Да да намерим Златният сникърс - директен билет към церемонията по Завършване.
12 Стигнем ли до там родителите ни ще се гордеят с нас, гаджето ни
13 ще ни заобича отново и светът ще бъде сякаш съвършен.
14 Но внимавайте, защото провалите дебнат зад всеки ъгъл…
15 Готови ли сте за това невероятно приключение?
16
17[Functionalities/Надарености]
18 - Objective
19 -Във всяко ниво трябва да съберем определен брой сникърси, които да поднесем на Мърдия професор.
20 -Бонуси: В нивата може да има скрити опаковки от сникърси, които да ни дават бонус магии, ъпгейди или easter eggs.
21
22 - Механики:
23 -Подобряване на умения като double jump, dash, или забавяне(връщане) на времето.
24 -Учим магии, с които да побеждаваме своите врагове, все пак сме магьосници.
25 -Използване на специални артефакти за решаване на пъзели, interaction с околната среда.
26
27 - Енемита и препятствия:
28 - Гладни ядосани гремлини, които крадат сникърсите ти, ако те хванат.
29 - Стари тестове и контролни, които те преследват. От тях трябва да се криеш.
30 Те напомнят за всичките ти провали и ако те хванат се демотивираш, бъркаш заклинания, депресираш се...
31 - Тролове, които се крият, изскачат неочаквано и те изпитват с гатанки.
32 За да преминеш трябва да отговориш правилно или губиш сникърс.
33 - Хулигани - Други студенти, които се опитват да те саботират, като те замерят с учебници,
34 кастват заклинания или създават препядствия на пътя ти.
35 - Магическа сова - Мъдрият професор има магическа сова, която патролира нивата и ти помага, ако закъсаш.
36
37 - Магически портали, които пренасят играча между различните нива
38 - Ниво 1 (Общежитията):
39 - Запознаваме се с механиките: тичане, скачане, double jump и push, докато explore-ваме разпадащите се общежития.
40 - Търсим сникърси и се пазим от гладните ядосани гремлини.
41 - Final boss: Киселият чистач, който те замеря с мокри парцали и разлива вода по пода, за да забавя движението ти.
42 Изпускаш си сникърсите, той ги конфискува и трябва да ги търсиш пак.
43
44 - Ниво 2 (Библиотеката):
45 - След като сме минали първо ниво, сме научили ново заклинание. Изстрелване на огнени топки (примерно).
46 - В това ниво трябва да се крием от летящи контролни (или да ги изгаряме) и да търсим сникърси
47 в забравените томове, прашасващи по рафтовете на библиотеката.
48 Aко контролните ни хванат има забавяне, става ни тъпо,
49 рефлектираме над живота си и може завинаги да останем в библиотеката и да не стигнем до последния бос.
50 - Final boss: Огромна книга, която пази последния сникърс...Създава буря от контролни. Оставя локви мастило,
51 в които ако стъпиш се забавяш и призовава гадни създания, направени от букви и думи от най-омразните ти теореми.
52 Ако те хванат създанията губиш сникърс, иначе можеш да ги буташ в локвите от мастило.
53 - Научаваш нова магия - Levitation (примерно)
54
55 -Ниво 3 (Лафката)
56 - Още повече хаос, Хулиганите те саботират, по-труден плаформинг. Може да добавим и time pressure.
57 Например, сникърсите да се топят, ако не достигнеш до тях достатъчно бързо. Нездравословни пакетчета чипс
58 те примамват и забавят, от тях ставаш летаргичен.
59 - Final boss: Вендинг машината, която трябва да унищожиш и да вземеш последния сникърс.
60 Машината ще summon-ва всякакви крийчъри, които да ти пречат.
61 Тук ще трябва да комбинираш всичките си знания и умения, придобити до този момент.
62 - (Не съм го доизмислила съвсем това ниво.)
63 - Научаваме ново заклинание: Забавяне на времето
64
65 -Ниво 4 (Небесата)
66 - Тук сме в облаците, върху летящи платформи, събрали сме достатъчно знание, вече сме умели магьосници.
67 - Трябва да ползваме механиката за забавяне на времето, за успеем да скачаме от облак на облак
68 и препядствие на препядствие.
69 - Появяват се троловете, които ни изпитват с гатанки.
70 -
71 - Final boss: Достолепният феникс - пристратсен към сникърси и пълен с енергия от прекомерна употреба на захар.
72 Той яростно защитава Златния сникърс и е готов на ожесточена битка с всеки, който се осмели да го поиска.
73 Фениксът създава вълни които те stun-ват, изпращат те в капаните му и т.н. Понеже е пристрастен към захар,
74 projectile-ите които изстрелва са на рандъм и могат да променят посоката си. Но след всяка атака се измаря,
75 трябва да презареди и тогава е уязвим.
76 nice to have: Когато стигне 20% фениксът се разделя на клонинги и ти трябва да следиш кой е истинския и да
77 атакуваш само него, другите, поемайки damage ще Heal-ват оригиналния.
78
79 - Забавни закачки
80 - Например ако от време на време, се провалиш на някой елемент, да се появява балонче с гласа на
81 Мъдрия професор и думите "Ако загубиш още един сникърс няма да завършиш" или нещо по-забавно...
82 - Или например ако спамиш твърде бързо магийки, някоя да backfire-не и да превърне някое enemy в кокошка
83 за 2 секунди или да призове рандъм сникърд, който после да изчезне. Героят ни да получи confision damage.
84 - Също може вместо health bar, да имаме stess bar и ако стресът от енемита или изпуснати скокове се качи твърде високо,
85 героят ни да изкрещи "Искам да си почина малко!" и да седне драматично, играта да се паузира за 5 секунди.
86 - Може да замеряш енемитата с недовършените си домашни, които да бягат уплашени и да крещят глупости.
87 - Максимално много глупости и смешки, ако е останало време.
88
89 - Бонус механики, които се крият, трудно достъпни са, стимулират exploration. (nice to have)
90 -Например:
91 - Намираш скрита луканка, която те прави по-бърз, boost-ва магиите ти.
92 - Намираш скир, който се оказва, че действа като щит за 5 секунди.
93
94 - Референции за подобни игри:
95 - Braid <3 (много яка игра, интересна механика с връщане на времето,
96 събиране на парчета от пъзели, много хубав level design)
97
98 - Коментар:
99 - Знам, че не е ключово, но искам да стане красиво...възнамерявам да си нарисувам всичко, ако остане време за това.
100 Също така осъзнавам, че scope-a е голям, та е възможно да не направя всички от тези неща. Със сигурност искам да има
101 различни нива, механики и енемита. Също идеята не е перфектно полирана, даже е доста хаотична, но нещата ще се
102 изяснят в хода на работа.
103
104[Milestones/Възлови точки]
1051. Основни механики:
106 - Ходене, скачане, бутане, взаимодействие с околната среда, cast-ване на магии.
107
1082. Събиране и инвентар:
109 - Логика за събиране на артефакти и ресурси.
110 - Система за следене на отключени способности.
111 - save game/load game
112
1133. Умения и ъпгрейди:
114 - Отключване на нови умения, магии, т.н.
115
1164. Врагове:
117 - Предполагам прости AI алгоритми за атака на енемита? Може и да ги направя статични,
118 да се движат напред назад или рандъм. Все още не ми е ясна тази част.
119
120
1215. Нива и светове:
122 - Създаване на 3-4 уникални нива.
123
1247. UI и аудио:
125 - Добавяне на потребителски интерфейс за инвентар, живот и точки.
126 - Звукови ефекти и музика за атмосфера. Тях вече ще ги открадна отнякъде..
127
1288. Тестване и оптимизация:
129 - Тестване на баланса на нивата. Това ще е трудно също.
130
131[Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове]
132Общо: 70 часа? (потенциално повече)
133- Движение и базова механика: 10 часа
134- Събиране и инвентар: 10 часа
135- Умения и ъпгрейди: 15 часа
136- Врагове и капани: 10 часа
137- Нива и светове: 15 часа
138- Босове: 10 часа
139
140+ да нарисувам всичко - 10 часа (допълнително)
141
142[Usage of technologies/Потребление на технологии]
143- Pygame (май ще бъде достатъчно само pygame за всички тези)
144- pygame.sprite - за спрайтове и анимации
145- os (ако искаме да вкарваме картинки, звуци и т.н.)
146- random за процедурно генериране на някои елементи (като разположение на врагове или бонуси).
147- math (за математически изчисления, евентуално, физики и прочие)
148- time (ако искаме да забавим времето и т.н.)
149- и други (...ако изскочат)
150"""
----------------------------------------------------------------------
Ran 0 tests in 0.000s
NO TESTS RAN
Мая Панова
03.12.2024 16:51Бройте ме за курса по game development :))
|
Виктор Бечев
03.12.2024 14:03А, да, Limbo споменах като нещо, което да поиграеш ако някой път го усетиш.
Що се отнася до "завършеността" на играта - като надъхам Жорката да правим курс за Game Development можеш да се пробваш пак с Godot или Unity. :grin:
Все пак, [Пухкавият Картоф](https://www.youtube.com/watch?v=xVHkF1-73pw) има доста добри видеа, които да те надъхат по отношение на game dev с pygame.
|
Мая Панова
03.12.2024 11:28Благодаря! Много искам да стане яко. Не съм играла Limbo, но съм гледала геймплей и знам, че е добра. Едва ли без енджин ще успея да докарам тази атмосферност, която има limbo, но ще се пробвам пък каквото такова. (Като цяло искам да стане арт :D) А за механиката с връщане на времето имах същите съображения, та умишлено я оставих за накрая (поне в плана), мисля първо да направя другите. Много ще се радвам да озвучите narrator-a! Надявам се да стане забавна игра :)
|
Виктор Бечев
03.12.2024 00:44Това е едно от любимите ми описания _(и идеи)_ на проекти от тази година. :smile:
Проектът е амбициозен и единственият ми съвет е да прецениш кои механики са ти **must have** и кои са ти _nice to have_.
Връщането на времето, например, ми изглежда като нещо сравнително тегаво, защото това ще значи, че трябва да имплементираш нещо, което да следи стейта на всички обекти в играта за всеки един момент в последните Х секунди.
Нека това не те разколебава, просто гледай да имаш стабилно ядро от механики, преди да се впуснеш в допълнителни такива.
Като цяло - ако имаш въпроси за нещо или искаш да озвучим някой от героите или narrator-а - насреща сме.
P.S. Да, Braid е чудесна игра. Ако се кефиш на 2D platformers с нестандартна атмосфера - пробвай Limbo _(ако не си)_. Старо, но златно.
|