1"""
2[Title/Звание]
3
4Defend the summit
5
6[Description/Обрисовка]
7
8Defend the summit - Tower Defense игра, в която играчът има достъп до множество герои, всеки от които има специални способности,
9които помагат в спирането на прииждащи легиони от чудовища, заплашващи да унищожат замъкът на надеждата.
10
11
12[Functionalities/Надарености]
13
141- Закупуване на герой
15При натискане на Buy, на играчът се дава един случаен герой. Ако героят не присъства на полето, то той веднага се поставя на първата свободна позиция на първия възможен ред
16Ако обаче присъства, то текущият се upgrade-ва до следващо ниво, даващо му повече сила и бързина, а за някои герои - и специални възможности
172- Колекциониране на монети
18Закупуването на герои се осъществява чрез монети, които се добиват при убиване на чудовищата. Тези монети освен за закупуване на герой,
19могат да се използват и за закупуване на отвари, които също помагат в боя
203- Активиране на специални сили
21Ако играчът има герой на полето, който е достигнал върховия си етап на еволюция, то той може да активира неговата специална сила
224- Убиване на чудовища
23Това може да се осъществи по много начини:
24С basic attack от страна на някой от героите на играча
25С отвара
26Със специална сила на някой от героите
27Чрез спиране на играта
285- Отварите
29Имаме различни видове отвари. Някой от тях директно правят damage на чудовищата, докато други подсилват attack dmg и attack speed на
30всички герои на играча, или пък забавят скоростта на чудовищата, давайки повече време на играча да ги унищожи
316- Героите
32Всеки герои има basic attack - Това е атака, която този герой има, независимо от неговото ниво
33При нарастване на нивото му, нараства и неговата сила. А някои дори отключват и специални сили
34Всеки герой има атрибути като attack damage и attack speed, като някой дори имат и други способности, като например AOE damage, slow, stun
357- Чудовищата
36Всяко чудовище е различно само по себе си.
37Някои са бързи, но слаби
38Други пък бавни, но тежки
39А трети пък дори успяват да ударят защитниците на замъка, нанасяйки им damage
40Броят на чудовищата нараства със всеки изминал рунд, както и тяхната сила
41Тяхната цел е да достигнат до замъка, като за всяко достигнало чудовище, замъкът губи по 1 кръв
428- Замъкът
43Замъкът има общо 5 кръв. Тоест, ако 5 чудовища успеят да го достигнат, то замъкът рухва и играта приключва
449- Босове
45На всеки 10 рунда се появява boss - той е специално чудовище, което доста трудно за убиване, като различните босове имат и различни сили
46някои от тях намаляват нивата на всички герои на играча, други пък ги замразяват за известно време и т.н
4710 - Synergy
48Важно е какви герои използва играча. Това е така, тъй като има известни комбинации, които водят до различни ефекти.
49Например, ако чудовище е атакувано от огнена атака, последвана от водна, то това води до реакция изпарение. Тя прави допълнително damage на чудовището
50Друга реакция е например void - след атака от light и dark герои, която кара чудовището да загуби своято ориентация и да върви назад
51Имаме още и реакцията explode - при последователна атака от две fire чудовища, активира експлоция, която прави damage на всички чудовища на съответния ред
52
53[Milestones/Възлови точки]
54
55Графичен интерфейс
56main loop, които да обработва командите
57ООП архитектура за героите и чудовищата
58Проверки за състоянията на чудовищата и героите
59Тестове
60
61[Estimate in man-hours/Времеоценка в човекочасове]
62
63учене на pygame - min: 4 hours , max: infinity
64съставяне на изображения за фон - 30 минути
65съставяне на визуални модели на героите и техните способности - поне 2 часа
66съставяне на модели на чудовища - 2 часа
67ООП дизайна на героите и чудовищата - 5 часа
68измисляне и осъществяване на основната логика на играта, както и възможните колизии между обектите - min: 6 hours, max: infinity
69сменяне на темата на проекта 2167124 пъти, защото осъзнавам, че някои неща са или много трудни, или прекалено елементарни и няма особен смисъл от тях - 10 часа
70
71[Usage of technologies/Потребление на технологии]
72pygame
73модули като sys, random
74"""
----------------------------------------------------------------------
Ran 0 tests in 0.000s
NO TESTS RAN
Виктор Бечев
03.12.2024 00:14Имам soft spot за tower defence игри, спечели ме.
Хубаво е, че си споменал ООП, защото това ще ти е необходим добър ООП дизайн за да си напишеш тестовете, тъй като иначе тестването на игра е проблемно.
Надявам се ще има някакъв приятен layout и съответно pathing на враговете, би било доста скучно да вървят в права линия. :smile:
|